dinsdag 10 september 2013

Leve België



Eerder schreef ik hier dat in Borgerhout voldoende royalisten wonen. Dat was misschien wel een gewaagde uitspraak, want gebaseerd op één enkel vakantiekiekje. Maar zie, rijd ik door de Lammekensstraat en valt mijn oog toch op zo’n keischattig klein Belgisch vlaggetje. 

Dan moet ik denken aan het lied van die zanger, allé, hoe heet hij nu ook al weer, de broer van die andere,… Enfin, ik kom er nog wel op. Een liedje over België. In dat lied komt de zinsnede: “On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen.” Dat is in Borgerhout toch geen vrijblijvende uitspraak, denk ik dan.

Maar dat vlaggetje dus, eigenlijk al veel eerder opgemerkt door onze hoofdredacteur, het kleurt de straat, het kleurt de zinnen en het kleurt nu ook deze blog.


Titel = lied

1 opmerking:

Pana zei

http://blog.lesoir.be/frontstage/2009/09/02/clouseau-chante-la-belgique/