vrijdag 2 juni 2017

Aankoop Theatergarage schakelt in een hogere versnelling

Een 50tal mensen kwam maandagavond afgezakt naar de Theatergarage. Het project om een eigen culturele stek aan te schaffen gaat stilaan de laatste rechte lijn richting ‘finish’ in. 

Mede-initiatiefnemer Steven Ceuppens  geeft een stand van zaken: “We hebben al een pak mensen die een aandeel hebben gekocht. Dat zijn mensen die mee dromen van een eigen zaaltje voor optredens en tentoonstellingen of buurtfeestjes. Maar onze ambitie reikt verder. We willen ook mensen uit de buurt bereiken voor wie cultuur niet onmiddellijk de eerste prioriteit is. En dus gaan we vanaf zaterdag aanbellen bij de buurtbewoners.”

In de zaal zit ook Wini Condic Begov. Zij woont in Deurne, in de schaduw van de Sint Rochuskerk. De jonge vrouw las een maand geleden het verhaal van de aankoop van de Theatergarage in de krant. Condic: “Mijn eerste bedenking was nogal argwanend, waarschijnlijk weeral een idee van een vriendenclubje uit Borgerhout. Maar dan las ik dat het een initiatief was van de vrijwilligers van de zomerbar in Te Boelaarpark. En dat prikkelde mijn interesse. Ik heb dan contact opgenomen en kreeg onmiddellijk informatie. De aanpak van het project gebeurt op zo’n professionele wijze dat ik uiteindelijk besloten heb om aandelen te kopen. Tenslotte ligt de Theatergarage nog altijd in mijn buurt.” Wini Condic gaat ook mee huisbezoeken afleggen. Condic: “Daarvoor moet ik wel uit mijn comfortzone komen. Maar dit project voelt zo goed aan dat ik het er voor over heb.”

Info: www.theatergarage.be

(Gelezen in Gazet van Deurne)

Geen opmerkingen: