zaterdag 24 januari 2015

Het spoorweglichaam



Het lijkt de laatste tijd wel of er schot zit in een aantal langlopende projecten in Borgerhout. Er bougeert van alles rond Park Spoor Oost en ook van het Vincotteplein lijkt er eindelijk werk gemaakt te worden. Van het Moorkensplein hoor ik dan weer heel weinig. En dan is er nog zo'n ding: de plannen rond de centers aan de Engelselei.

"De stad en het Borgerhouts districtsbestuur willen de Centers, de dichtgemetselde doorgangen onder de spoorweg aan de Engelselei, nieuw leven inblazen" schreef Het Nieuwsblad in oktober 2013. En op internet is nog een verkenningsnota  (pdf) van AG Vespa te lezen uit 2012. 

Het zal allemaal best wel ingewikkeld zijn, maar ik vraag me wel eens af waarom dat allemaal zo lang moet duren. En dan te bedenken dat de herwaardering van de Engelselei al in de eerste helft van de jaren '80 op de agenda stond. 

Misschien maken we die herwaardering nog mee, ooit.

1 opmerking:

Sarah zei

Ik wil daar wel gaan zitten met mijn mini-drukkerij! ;-)