dinsdag 2 september 2014

De Reuzenpoort




Gisteren was het de heropening van de scholen. Ik weet dat ik dit als kind als een verschrikkelijke dag ervoer. De vakantie was voorbij, de zomer liep op zijn einde, de dagen werden zichtbaar korter. Ik hoop dat de scholiertjes net een tikkeltje liever naar de school gaan dan ik toentertijd.

In Borgerhout is gisteren ook een nieuwe basisschool van wal gestoken. In wat jarenlang feestzaal Reuzenpoort was, waar ik toch wel wat feestjes heb meegemaakt, is nu een nieuwe school ondergebracht. Met de toepasselijke naam “De Reuzenpoort”. 110 kleuters en 22 eersteklassers kunnen er terecht. Bedoeling is dat er de volgende jaren klasjes bijkomen en het aantal leerlingen op termijn aangroeit tot 250. 

De foto's tonen eigenlijk de achterkant van de school. Het officiële adres is Zonstraat 71. Dat is een gebouw met een geschiedenis: pastoorswoning, postkantoor, moskee,... en nu dus een school.

Geen opmerkingen: