zondag 27 april 2014

De Idioot




Met belgerinkel naar de winkel. Met die slogan probeert de middenstand de klanten te verleiden met de fiets naar de winkel te komen in plaats van de auto te gebruiken. De middenstand van de Turnhoutsebaan is er aan voor de moeite, als het aan N-VA ligt: fietsen wordt er verboden:

Het Antwerps stadsbestuur wil in de toekomst fietsers bannen uit de Turnhoutsebaan. In de toekomst zal er enkel nog plaats zijn voor personenwagens en openbaar vervoer. Dat zei mobiliteitsschepen Koen Kennis vanochtend in Wakker op Zondag

Al de fietsen die nu voor De Roma staan worden straks vervangen door auto's. En daarna krijgen alle fietsers een gele ster, dat is handig voor de geplande deportatie.

Koen Kennis is met voorsprong de minst capabele mobiliteitsschepen van alle steden in Europa. Voorwaar een prestatie. 

titel = Dostojevski


5 opmerkingen:

Miguel zei

Je hoort natuurlijk wat je wilt horen en past het verder wat aan. Als je dat goed onder de knie hebt , heb je zelfs niet meer door dat je dat aan het doen bent, merk ik hier met de regelmaat van de klok.
Een parallel alternatief voor "doorgaand" fietsverkeer, zo begrijp ik het, maar misschien zondig ik zelf aan bovenstaande ? Die Turnhoutsebaan is in 1993 (er waren toen al fietsen, mochten zij die hier nog niet woonden daar aan twijfelen) volledig heraangelegd. Links was aan de macht, N-VA bestond nog niet. Waar is het fietspad ? De Metro-koker die er toen al meer dan 10 jaar lag werd ook niet in gebruik genomen, de middenstand was daar trouwens ook tegen. Mijn plan : ALLE trams onder de grond, alle stations open, geen openbaar vervoer bovengronds en de trambedding komt vrij. Zo is er zelfs voldoende plaats voor de triporteurs en andere kruiwagens.

Hans H zei

Heb je hem vanmorgen op Radio 1 gehoord? De V van Visie ontbreekt volledig.

Janvde zei

Ik wist toen ik twee reacties zag, dat één minstens van Miguel zou zijn. :-) Het probleem is, dat er geen parallel alternatief is, er is geen enkele straat die parallel met de Turnhoutse baan loopt. Ik fiets nu af en toe om drukke Turnhoutsebaan te vermijden al wel zo 'parallel' mogelijk, en dat is behoorlijk zigzag fietsen en dus ook altijd best wat omweg. Ik probeer echt zo objectief mogelijk te zijn Miguel. Ik wou het NVA een kans geven zelfs, maar nu kan ik bijna niet geloven hoe karikaturaal ze aan alle vooroordelen beantwoorden. Ze willen duidelijk terug meer macht voor de auto en minder prioriteit voor fietsers, dat kan je toch niet ontkennen? Terwijl het in alle grote steden net andersom gaat.

Pana zei

Ik citeer: "En daarna krijgen alle fietsers een gele ster, dat is handig voor de geplande deportatie."
Dit vind ik zeer wansmakelijk.
Paul Casman
Delareystraat 19
Borgerhout

Hans H zei

Dat is het ook. Ik was boos.