vrijdag 28 februari 2014

Ook de afbreker bouwt op (10)






In 1977 werd De Wolmolen afgebroken, het laatste pand dat op de oude rooilijn van de Turnhoutsebaan stond en plaats moest maken voor de toegang tot pré-metrostation Drink. Waarvan overigens niet zeker is dat u die ingang ooit zult kunnen gebruiken. Op de plek van De Wolmolen is nu het Ecohuis, of beter: in feite is het hetzelfde gebouw, maar dan enkel het achterste gedeelte.

Nu las ik dat er eind dit jaar gestart wordt met de bouw van een (bio-ecologisch passief) kantoor op de open ruimte voor het Ecohuis. 'Daar zou sowieso een gebouw komen' stond er ook nog bij. Wist ik niet. Ik dacht wij hier een tekort hadden aan open ruimte. Ik vind het eigenlijk wel tof zo, het geeft wat lucht aan dat stukje Borgerhout.

Resumerend: geen Wolmolen, geen metro-ingang, maar wel een kantoor. Hmm.

onderste 2 foto's van de site van het Ecohuis

UPDATE: zo gaat dat er uit zien:


2 opmerkingen:

DDV zei

Ik vroeg me ook al af voor welke ecologische reden dat open stukje moet wijken.
Kantoren dan nog wel, alsof die niet overal in de stad op overschot te vinden zijn.

Miguel zei

Wat open is dichtmaken en wat dicht is willen openmaken (huidig administratief centrum en politiebureel) zo blijft men bezig, maar daar zijn inderdaad weinig ecologische idealen mee gemoeid. Positief aan het ontwerp is wel de openheid op de begane grond, dat zal toch een opluchting zijn voor de uitbater van het café.