dinsdag 3 december 2013

Lullig


Afgelopen zaterdag stond er een artikeltje in de online-versie van De Standaard, getiteld "Deze kerken sluiten al zeker de deuren". Het was een lijstje met 12 kerken, en ik heb de tekst + het lijstje in zijn geheel gekopieerd en verwerkt in een blogpostje "Dood van een Peperbus".

In dat lijstje van 12 stond die kerk namelijk genoemd.

Vandaag stond er een stukje in de GvA met de titel "Peperbus blijft open". In dat artikel wordt gerefereerd aan mijn blogpost, en vervolgens geconcludeerd dat het loos alarm is. Ik voelde me toch een beetje op mijn pik getrapt, want deze blog was niet de bron, maar De Standaard. 

Ik heb het artikeltje nog eens opgezocht. Het is aangepast. Nu staat er " Deze 8 kerken sluiten binnenkort al de deuren". Acht. Geen twaalf. Lezen kan HIER.

Nu wordt er - als het over herbestemming gaat - vaak verwezen naar de gevoeligheden in deze materie. Misschien is dan verstandig om niet zo maar lijstjes te publiceren, al helemaal niet als kwaliteitskrant.

Zo. En nu gaan uitzoeken wat er allemaal gebeurd is.

Geen opmerkingen: