vrijdag 6 september 2013

Waar zijn die huisjes?


 De Borgerhoutsestraat in 1977.

Aandachtige lezers weten dat ik hier al over deze straat heb geschreven en dan meer bepaald de Violettengang.

De foto bij dat artikel toonde het appartementencomplex dat daar toch al 30 jaar of langer staat.
In 1977 stonden de nummers 45 tot 57 er nog, maar dat zou gauw veranderen.

Niet zichtbaar :  de Violettengang die tussen de nummers 57 (afgebroken) en 59 (opgekalefaterd) lag. Een mens kan niet alles hebben.

Foto: Onroerend Erfgoed

3 opmerkingen:

Unknown zei

ik heb het één en ander opgezocht bij Felix, en het blijkt dat bijna al die voorgevels veranderd zijn, althans de straat dat ik voorstel.... Schoenstraat! Met een beetje opzoekwerk en inzicht, blijkt het mij dezelfde straat te zijn. Helemaal in het begin van de foto zie je de lichte knik in de straat, dat deed me denken aan de Schoenstraat. Er zijn meerdere aanknopingspunten. Voordeuren staan wel niet altijd op de juiste plaats, maar zoals al gezegd... Veel gevels zijn aangepast!

Hans H zei

Ik heb deze foto zelf ingescand in het archief van Onroerend Erfgoed en daar is hij geklasseerd als Borgerhoutsestraat. De hele rij is afgebroken maar nr. 59 is nog duidelijk herkenbaar.

Unknown zei

yep, just :)