woensdag 5 juni 2013

Blauw/baard


Zoals bekend heeft Borgerhout enige faam verworven vanwege de immigranten, maar er zijn in de loop der jaren ook veel mensen vertrokken. Dat noemt men dan gewoonlijk 'stadsvlucht', en die mensen trokken dan naar de Antwerpse rand of naar de Kempen. 

Maar iedereen keert ooit terug naar zijn roots, al was het maar via internet:

Beste,
Onlangs heb ik jullie blog ontdekt.
Prachtige nostalgie voor iemand die daar geboren is en opgegroeid.
Ik doe er voorlopig een foto bij van in de Helmstraat 214, waar wij destijds woonden.
De sint kwam toen in het blauw :)
Aan de overkant stond toen het oude prachtige gebouw nog, waar ik later muziekles heb gevolgd.
Ik denk dat dit in 1968 moet geweest zijn. Ikzelf ben van 1967 en mijn zus van 1966.
Ik ga op zoek naar nog meer foto’s.

Groetjes,
 Peter Van Gompel

(Ps: Hans H denkt ook dat dit december 1968 moet zijn, want het staat boven de foto, + bonusklik: de paarse sint)

Geen opmerkingen: