dinsdag 12 februari 2013

Status quo




Ik denk dat wij inmiddels het meest beroemde dorp van België zijn, en voor de verandering zijn daar eens geen moslimjongeren voor nodig geweest. Als zelfs een lokaal dossier als het Moorkenspark in de landelijke  kranten al als 'binnenlands nieuws' gezien wordt zijn we goed bezig. (Trouwens: de heraanleg van het Vinçotteplein, gaat dat nog wel door, of wordt het schrappen buiten de pers gehouden?)

Ik zei het de dag na de verkiezingen al: het worden interessante tijden. Ik ga die uitspraak nu nuanceren: het worden interessante tijden voor mediawatchers. Want in de praktijk zal er in Borgerhout de komende zes jaar he-le-maal niks gebeuren. De legislatuur van BDW zal voor Borgerhout de geschiedenis ingaan als Het Grote Niks. Ruzie in de pers over van alles en nog wat, dat wel, maar geen concrete resultaten. Het Moorkensplein ligt er over zes jaar nog net zo bij als nu. 

Een status quo heet dat in het Latijn, vertaald naar het Vlaemsch is dat: de kracht van verandering.

plaatjes: De Standaard en De Morgen van gisteren

4 opmerkingen:

Frank zei

Dat constante uithalen naar BDW hier, begint meer en meer op een persoonlijke vendetta te lijken, ik zou bijna zeggen 'zet die ploat af' :-p Nee, ik vind deze blog supertof, maar vind het een beetje storend dat het alsmeer de politieke toer op gaat, ik kom hier vooral voor de oude foto's en de nostalgische sfeer die er altijd vanuit ging. Maar goed, vergeef me, tzal wel aan mij liggen :-)

Hans H zei

Dag Frank, er is hier de afgelopen 5 jaar niet zoveel veranderd hoor. In 2008 lachte ik hier al met BDW, alleen maakte niemand zich daar nog druk om :)

http://krugerpleinpeperbus.blogspot.nl/2008/09/de-geeuw-van-vlaanderen.html

Miguel zei

Frank, gewoon massaal materiaal aanreiken, meer foto's uit de oude en nieuwe doos, bijhorende anekdote's,..... Zo bepaal je zelf een beetje de inhoud van de blog. En ik denk dat Hans daar vrolijker van wordt dan van die kranten, die alles graag uitvergroten. Als BDW of WVB in het verkeerde district een scheet laten, wordt daar meteen een heel complot aan verbonden.

Hans H zei

Ja! Maak me gek met oude foto's! Dan heb ik geen tijd meer om te zagen over De Grote Leider.