donderdag 24 januari 2013

De systematische sluikstorter




Deze mail kregen we gisteren. Ik laat de naam van de inzender even weg.

Beste redactie,

Het schijnt dat er in de Gazet van Antwerpen een artikel heeft gestaan waarin gezegd werd dat de Leningstraat de vuilste straat van Antwerpen was. Weten jullie daar misschien iets van? (Nee, HH)

Feit is dat we hier te maken hebben met een systematische sluikstorter. Hij is eigenaar van twee huizen, maar heeft in andere plaatsen ook huizen. Elke week brengt hij afval uit andere huizen naar zijn garage in de Leningstraat en op woensdag zet hij het buiten. En het is echt veel, meestal veel meer dan de toegestane 2m³ voor grof huisvuil.

Ik heb inmiddels een klacht lopen bij de sluikstortlijn, maar de pest is dat ze hem op heterdaad moeten betrappen. Vanavond zag ik hem weer vuil buitenzetten. Ik heb direct de politie gebeld, maar toen die eindelijk eens kwamen (na 45 min), was de vogel natuurlijk allang gevlogen. Wel kwamen er meteen veel buren naar buiten om ook hun beklag te doen over het sluikstorten. Het is echt duidelijk dat heel de straat er last van heeft.

Ik weet niet of jullie hier wat mee kunnen of dat jullie misschien nog tips hebben om hier iets mee te doen? De politie vond het precies niet zo’n heel groot probleem, maar wij uiteraard wel.
Groetjes
ps: de foto is niet van vanavond, mijn batterij is helaas plat.

Tips iemand? (en dan bedoel ik géén snelcursus)

3 opmerkingen:

Buurtnieuws Borgerhout zei

De stad heeft toezichters die met niets anders bezig zijn dan sluikstorters betrappen. Mail naar klm.bo[at]stad.antwerpen.be met alle info (plaats, gewoonlijke uren, etc.) en zij bezorgen het aan de juiste dienst.

Erwin zei

Het probleem is dat die maar tot een bepaald uur werken...
Ik heb ook last van dit soort sluikstorters en duivenvoederaars en heb zin om het recht in eigen handen te nemen. Ah ja...

Tita Tovenaar zei

Eigenlijk zou die man twee keer betrapt moeten worden. Eén keer als hij het vuil van elders met zijn aanhanger naar Borgerhout brengt en in zijn garage steekt. En dan nog een tweede keer als hij het hier buiten zet.

Vreemd genoeg wordt het wel steeds opgehaald. Ook als er veel grijze zakken bij zijn (zie foto) of bouwafval (gisteren). Volgens de politie mag dat ook allemaal, maar volgens de sluikstortlijn niet.

Misschien moeten we hier allemaal maar grijze zakken gaan gebruiken en alles voor meneer zijn deur leggen. Als het dan toch allemaal mag...