woensdag 5 december 2012

Bestuursakkoord


Er viel een persberichtje in de mailbox:

Het Borgerhouts bestuursakkoord is rond.
De voltallige nieuwe bestuursploeg nodigt u van harte uit  op de persvoorstelling op donderdag 6 december 2012 om 12u in het Ecocafé, Turnhoutsebaan 139 in Borgerhout.
Er zullen broodjes zijn.

Zoals ik al eerder opmerkte komt er bij ons een bestuur zonder N-VA. Ineens schoot mij de intro-tekst van de stripboeken over Asterix & Obelix te binnen:

"Héél Antwerpen? Nee, een kleine nederzetting bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers en maakte het leven van de Romeinen in de omliggende legerplaatsen bepaald niet gemakkelijk..." (kleine variant)

Maar daar zal het morgen waarschijnlijk niet over gaan...

Update 6-12: géén ruzie met de Romeinen dus.

Nog meer update: het bestuursakkoord (in pdf)

6 opmerkingen:

Miguel zei

Hier vrees ik dan weer het allerergste, dus hier kan ik nog aangenaam verrast worden.

Janvde zei

Beste Miguel, ik heb hier nog nooit willen reageren om van deze mooie site geen politiek forum te maken maar op de minste opmerking over NVA komt er steeds reactie van u en nu wou ik toch iets weten, puur nieuwsgierigheid. Gewoon één vraagje: ik heb de volledige 150blz. van het programma van de stadslijst gelezen maar ook het programma van NVA. Deed u dat ook? Eerste punt, letterlijk: Een onafhankelijke republiek Vlaanderen, kan dat u daarvoor bent, mooi zo. Fraude bij lage inkomens is verboden (zwart werk, uitkeringen) maar belastingsfraude bij hoge inkomens is geen prioriteit. Verder staat het nog vol met de meest associale voornemens. Ik weet waar ik niet op gestemd heb, weet u ook waarvoor wel? Niet slecht bedoeld, ik ken genoeg mensen die NVA stemmen en totaal niet weten waar de partij voor staat dus vroeg het mij af. Groeten, Jan

Miguel zei

Ik hoop dat ik u niet teleurstel, maar ik heb het gelezen. Maar blijkbaar heb ik een andere versie van het NV-A programma gelezen. Of kan het zijn dat u het met een linkse vooringenomenheid en ik met een rechtse vooringenomenheid heb gelezen ? U heeft absoluut gelijk dat heel veel mensen stemmen zonder echt de partijprogramma's te lezen, maar ik denk dat dat percentage zich wel vrij evenredig verdeeld over alle partijen. Wat mogelijk wel heeft meegespeeld is dat heel veel mensen tégen Patrick Janssens hebben gestemd, maar er zullen ook mensen tégen Bart De Wever hebben gestemd. U en ik alvast niet, want wij hebben gekozen op basis van programmapunten, zo hoort het eigenlijk ook. En waar we het ook over eens zijn is dat dit een mooie site is, geen politiek forum. Af en toe een links-rechts confrontatie valt niet te vermijden, maar ik denk/hoop toch al meer niet politiek getinte bijdragen geleverd te hebben aan deze site, in de vorm van foto's, dia's en aanvullingen, en dat blijft mijn bedoeling.

Miguel zei

De UPDATE : Iets doen met de premetrolijn !! Lap, ik ben al aangenaam verrast ! Onder de grond met die tram en een fietspad oep de Baan !

Hans H zei

2e update: bestuursakkoord in pdf.

Janvde zei

Dag Miguel

Bedankt voor je antwoord. Als je eventueel deze dingen nog verder wilt bespreken buiten deze site, graag, want ik ken niet veel mensen die inderdaad met kennis bewust rechst stemmen, dus ben waarschijnlijk ook links vooringenomen, vind een discussie altijd interessant. :-)