donderdag 14 juni 2012

LD




Vorig jaar schreef ik hier eens een stukje over dat grote huis in de Sint-Mattheusstraat, dat stond toen te koop. Daar woonde vroeger Louis Daems, de wisselagent (foto).
Het huis is inmiddels verkocht. Er wonen nu heel aardige mensen - want ze lezen deze blog ook - en op de rommelmarkt van afgelopen zondag kreeg ik van hen het ding op de bovenste foto. Dat hadden ze gevonden in hun huis. Wat het precies is weet ik ook niet, iets dat met het leger te maken heeft denk ik. Het heeft een beetje een verrekijker-opbergdoos-achtige vorm. Er staan twee inscripties ingekrast, LD en KD. LD betekent dus Louis Daems.
En zo hebben we weer een relict voor het Grote Borgerhoutse Museum voor Oudheden. Als dank voor de gift post ik nog maar eens een foto van hun nieuwe huis zoals het er in 1980 uitzag.
onderste foto uit het archief van het agentschap onroerend erfgoed

2 opmerkingen:

wannes zei

Het lijkt me een gamelle te zijn.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Kochstelle_mit_Gamelle.jpg

Om in te koken, uit te eten.

Hans H zei

Waarschijnlijk heb je gelijk, maar smakelijk lijkt het me niet.