woensdag 18 april 2012

Als ik tweemaal met m'n fietsbel bel


Toen ik Wilfrieds bijlage onder ogen kreeg, dacht ik "Tiens, ging ik niet eens een keer iets over fietsen en jongeren schrijven?"

Een nobele bedoeling die ik blijkbaar had uitgesteld. Edoch, uitstel is geen afstel met als bonus de oorspronkelijke tekst bij het artikel uit Het Nieuwsblad van 18 november 1975.

BORGERHOUTSE POLITIE KONTROLEERT FIETSEN: - In samenwerking met de Borgerhoutse politie hebben gedurende twee dagen technici van de Wacht op de Weg van de VAB de fietsen van leerlingen van het Xaveriuskollege in Borgerhout nagekeken en gekontroleerd of die fietsen wel geschikt waren om op de weg te komen. Heel wat tweewielers, zo bleek uit dat onderzoek, waren helemaal niet meer in orde en waren aan een dringende herstelbeurt toe.

Ook toen al krukken...

1 opmerking:

jozef zei

De politieman is Bijzonder Agent Ludovicus (Louis) Adriaensen °1922 +1981.