dinsdag 24 januari 2012

Huis Frans



Dit huis op de hoek van de Kroonstraat en de Turnhoutsebaan wordt door sommigen beschouwd als het oudste huis van Borgerhout. In de kern dan.

De foto is inmiddels gedateerd, die stamt uit 1980. Frans was zo te zien toen de uitbater van het pand, en hij deed in mode. Zie ook het uithangbord met het merk Melka (Zweedse overhemden, bestaat nog).

Schitterende foto vind ik dit, vanwege de luifels, de mode die op straat hangt en het wachtende meisje voor het zebrapad.

foto: © Agentschap Onroerend Erfgoed

4 opmerkingen:

Miguel zei

Ik meen mij te herinneren dat Huis Frans een "deftige" zaak van herenkleding was. Als de foto inderdaad uit 1980 is, vermoed ik dat het hier een korte tussenperiode betreft voordat Huis Frans definitief voor jaren een kruidenierszaak geworden is.

Hans H zei

De foto is door een bevoegd ambtenaar genomen op 11 juni 1980, volgens de gegevens uit het archief.

Ludo zei

En dan zal de "bevoegde ambtenaar" er de frisse geur van de naastliggende viswinkel er wel bij genomen hebben denk ik.

Unknown zei

Ik herhiner my deze kleding zaak voor mannen vrouwen en kinderen in de einde zesig jaren tot en met einde jaren 70 voor dat het een kruidenir winkel.