woensdag 13 juli 2011

Verzamelplaat




U twinkelt met uw ogen, u glanst met uw gelaat
Althans, dat zou u mogen, bij zo'n verzamelplaat
Het is een heerlijk streven, dat ik hier graag bezing
Te weten: zich omgeven, met een verzameling

Ontmoet ik hen die zonder zoiets door het leven gaan
Dan vraag ik naar de inhoud en de zin van hun bestaan
En ze beginnen dan te stamelen, en kijken zoekend rond
Daarop zeg ik: "Ga iets verzamelen, wilskrachtig en terstond"



(tekst: Drs. P)

Op de plaatjes hierboven: de verzameling raadsverslagen van de gemeente Borgerhout van heel vroeger tot minder vroeger, en andere administratieve dinges. Droge kost waarmee ik u niet ga lastigvallen, maar geef toe: het is een prachtig gezicht. Voor een liefhebber van verzamelingen dan toch. Voor wat betreft de krenten in die pap: binnenkort in dit theater.

Geen opmerkingen: