zaterdag 25 juni 2011

Sint Vitusdans






Vandaag is het BorgerRio, mocht er iemand vandaag leuke foto's van maken mag hij/zij ze altijd mailen. Kunnen we er later een fotoverslagje van maken.

Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met de plaatjes hierboven. Op de ene zien we die andere stoet die jaarlijks over de Turnhoutsebaan trekt, en dan heb ik het natuurlijk over de Borgerhoutse Reuzen.

Ik denk niet dat de foto genomen is aan de Turnhoutsebaan. Waar dan wel is bij mij niet bekend.

Ik wil wel een gokje wagen: voor de ingang van het oude Erasmusgasthuis in de Fonteinstraat. Kijk en vergelijk. Dat gebouw is overigens allang afgebroken. Een nieuw ziekenhuis verrees later aan de Luitenant Lippenslaan.

bovenste foto uit de collectie van Yves Lemmens, titel = enge ziekte.

2 opmerkingen:

Ludo zei

Hans, ik denk dat je er zeker mag van zijn dat de foto voor de inkompoort van het Sint Erasmus Gasthuis is genomen. Zelfde poort en de "nonnekes" met enkele zieken voor de deur. Minder belangrijk is dat ik in dat Erasmus Gasthuis ben geboren...

Hans H zei

Wat is bevestiging toch fijn :)