zaterdag 6 november 2010

8 Augustus 1947


"Beste,

Bij het klasseren van de overblijvende foto’s van Albert Tilkin (mijn vader) vond ik volgende foto.
Het gaat om een contactafdrukje van een 6/9-negatief. Negatief heb ik niet meer en dus heb ik de afdruk dan maar aan een vrij hoge resolutie ingescand.

Volgens de aanduidingen op de foto werd hij genomen op 8 augustus 1947.
De plaats zelf ken ik vanuit mijn jeugd: Kroonstraat 61, 3e verdieping, waar wij destijds woonden.
Boven meubelmaker Hermans, die beneden een atelier had.

Op de foto zie je de Reuskensstoet en bovenaan het kruispunt Milisstraat – Oedenkovenstraat – Kroonstraat en het resultaat van de inslag van de V-bom 2 jaar eerder.
Aan de overkant zie je mensen door het raam kijken van een nog beschadigd gebouw.

Mvg

Robert Tilkin"

Geen opmerkingen: