dinsdag 12 januari 2010

Keep walking

Vorige week gingen we op stap voor een nieuwe stoet uit de rijke Borgerhoutse stoetentraditie. Deze week zetten we onze tocht verder. De jongsten onder de meisjes worden, onder deskundige begeleiding op sleeptouw genomen. Ook de moeders hielden de stoet in het gareel. Konden die schattige bloementuiltjes ook achteraf nog dienen.

Aan de bestrating te zien, zijn we een nieuwe straat ingedoken. Vorige week waren we in de Florastraat. De fotograaf is dezelfde. Ver kunnen we niet zijn. Borgerhoutenaren aller landen: waar zijn we?
Update 18.01: volgens de reacties hieronder zou de foto genomen zijn in de Helmstraat. Tot het tegendeel bewezen is houden we het daar even op.

5 opmerkingen:

Geert zei

kan je de foto niet verscherpen en vergroten dan lees je de straatnaam van de straat die ze voorbij gaan?

Erwin zei

Het lijkt de hoek Helmstraat - Beekstraat. Lijkt, ik ben niet 100% zeker. Het café vertoont gelijkenis met dat op de foto van de post van 13/10/2008...

Hans H zei

Geert: nee, de kwaliteit van de foto is helaas niet te verbeteren. Maar een heemdeskundige kring als jij moet het antwoord toch zo kunnen geven :)

Erwin: de vorige keer gokte ik Florastraat en was het de Helmstraat, dus nu gok ik gewoon Florastraat!

Geert zei

ik probeer maar mijn jeugdige leeftijd laat niet toe dat ik het zo direct kan plaatsen... ik ben tenslotte van aan de overkant he...
maar mijn op en top Borgerhoutse moeder gaat zich er over buigen.
Al is het feit zo dat ze van de Schoenstraat is en toen leefde men zo te horen echt onder de klokketoren.

Geert zei

Het is net zoals Erwin zei met een waarschijnlijkheid van 90% de Helmstraat aldus de op en top Borgerhoutse in huis....