zaterdag 8 augustus 2009

Melodia




Gisteren kreeg ik van een stamgast van de Apropoo ongeveer 75 vinylsingeltjes kado. Er zaten een hoop dingen bij die niet mijn smaak zijn (Clouseau, Madonna), maar ook wat jeugdsentiment (Blue Monday van New Order bijvoorbeeld). Kortom: ik heb mij vanavond onledig gehouden met het draaien van 45-toeren plaatjes.

Dat brengt ons op het thema 'Vinyl In Borgerhout':

Kattenberg nummer 83. Nu een gewoon woonhuis, ooit een fonoplatenwinkel genaamd Melodia. Specialiteit: Noord-Afrikaanse platen.

Daar was toen blijkbaar ook al een markt voor in Borgerhout.

Advertentie uit Het Peperbuske, mei/juni 1980, collectie Frank Cavens.

1 opmerking:

Erwin zei

Ik denk dat de zaakvoerster ook de winkel (ongeveer) over de plaza real had. Ik hoorde die in alle geval altijd Madam Vera genoemd worden.